sunnuntai 21. helmikuuta 2010

kasvoja
Trying to understand Гейтс прав: Европа слишком мало денег кидает в топку американского ВПК. не любит диету :) http://adresno.ru/gateseu



Finnairin matkustajareittiliikenteen pitkäaikainen lempilapsi Boeing MD-11 -laajarunkokone siirtyy historiaan. Finnair oli ensimmäinen yhtiö, joka otti MD-11-mallin käyttöön vuonna 1990. Koneen kohtaloksi muodostui lopulta sen janoisuus. MD-11-lentäjien päällikölle Rabbe-Holger Wredelle MD-11 tulee silti olemaan ikuisesti maailman paras lentokone.

Boeing MD-11 –koneita on valmistettu kaikkiaan 200. Finnairin laivastoon on vuosien aikana kuulunut seitsemän yksilöä. Maanantaina 22.2 konetyypillä lennetään viimeinen reittilento AY022 Delhistä Suomeen.

- Kyllä tässä tippa silmään tulee. Tämä on loistava työkalu, johon liittyy paljon muistoja, sanoo lentokapteeni Rabbe-Holger Wrede.

Wreden intohimoinen suhtautuminen MD-11-konetyyppiin ei lentoalalla kummastuta. Pilottien mielestähän aina juuri se konetyyppi, jolla sattuu itse lentämään, on samalla myös se kaikkein paras.

- Tämä on kokonaissuoritukseltaan loistava kone, tässä on hyvä teho-hyötysuhde. Tässäkään koneessa ei ole muita heikkouksia kuin, että se vähän janoisempi kuin lentokoneiden tuorein kärki.

Koneteknologian aivan terävintä kärkeä Finnair saa vielä tovin odottaa. Airbus A350–malli on luvassa osaksi laivastoa vuonna 2014. Siihen saakka kaukoliikenteen valtikka on nykyisillä Airbus A330- ja A340–malleilla.

Ei kommentteja:

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Oma blogiluettelo

    https://www.facebook.com/valtioopinseniorit

    Blogiarkisto